hero image

Všeobecné obchodné podmienky

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sa vzťahujú na právne vzťahy
medzi samostatne zárobkovo činnou osobou (ďalej len SZČO) Tomáš Hrubý –HIGEA,  Alekšince 186, 951 22 Alekšince, IČO: 50135091, DIČ: 1121288399 (ďalej len „dodávateľ“) a odberateľom (ďalej len „odberateľ“), ktoré vznikajú v súvislosti s objednávkou a poskytovaním služieb a v obmedzenom rozsahu aj tovaru, ktoré sú bližšie špecifikované na webovej stránke www.higea.sk (ďalej len „webová stránka“) a ďalších informačný materiáloch a sú neoddeliteľnou súčasťou každej zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi dodávateľom a odberateľom (ďalej len „zmluva“).

Dodávateľ a odberateľ (ďalej spoločne len ako „zmluvné strany“ a každá z nich samostatne ako „zmluvná strana“) sa písomne môžu dohodnúť na odchylnej úprave od VOP, ktoré budú mať prednosť pred ustanoveniami VOP.

Odberateľom môže byť (i) fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (ďalej len
„spotrebiteľ“) alebo (ii) akákoľvek iná osoba (ďalej len „podnikateľ“). Podnikateľom môže byť najmä (a) osoba zapísaná v obchodnom registri, (b) osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, (c) osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov a (d) fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

Vzťahy medzi zmluvnými stranami sa v prípade, že je odberateľ spotrebiteľom, riadia najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku. V prípade, že odberateľ je podnikateľom, sa vzťahy riadia najmä zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník. Niektoré ustanovenia týchto VOP sú upravené odlišne pre odberateľa spotrebiteľa a odberateľa podnikateľa, najmä podmienky upravujúce Odstúpenie od zmluvy a Záručné podmienky a reklamačný poriadok.

Objednanie služby

Prostredníctvom webovej stránky a propagačných materiálov ponúka dodávateľ služby, ktoré poskytuje, ako aj tovar, ktorý ponúka na predaj. Súčasťou každej ponuky služieb
a tovaru je aj ich názov, hlavné vlastnosti alebo ich charakter. Súčasťou ponuky môže byť tiež údaj o dostupnosti, celkovej cene v mene EUR, prípadných poplatkoch za dopravu, prípadne za využitie iného spôsobu platby, ako je platobný prostriedok. Všetka prezentácia umiestnená na webovej stránke a propagačných materiáloch je informatívneho charakteru a nepredstavuje ponuku na uzatvorenie zmluvy. Dodávateľ nie je povinný uzatvoriť zmluvu, najmä ak ide o prípady uvedené nižšie v týchto VOP v časti uzatvorenie zmluvy.

Úvodný záujem o poskytnutie služby alebo nákup odberateľ vykoná tak, že uskutoční požiadavku na poskytnutie služby alebo nákup tovaru buď osobne, emailom alebo telefonicky. Následne dodávateľ vypracuje ponuku na poskytnutie služieb alebo
predaj tovaru, ktorá bude okrem iného obsahovať aj identifikačné údaje dodávateľa a objednávateľa, špecifikáciu služby alebo tovaru, termín jej dodania, celkovú cenu, prípadné poplatky za dopravu, prípadne za využitie iného spôsobu platby, ako je platobný prostriedok, prípadne iné informácie (ďalej len „ponuka“). Pred akceptáciou ponuky má odberateľ možnosť ponuku skontrolovať, opraviť a meniť. Odoslaním ponuky, najčastejšie vo forme emailu, robí dodávateľ návrh odberateľovi na uzatvorenie zmluvy.

Uzatvorenie zmluvy

V prípade, že s doručenou ponukou odberateľ súhlasí, ju môže prijať tak, že urobí záväznú objednávku na poskytnutie služby alebo nákup tovaru za podmienok
špecifikovaných v ponuke (ďalej len „objednávka“).

Vytvorením objednávky odberateľ potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že súčasťou
objednávky je aj povinnosť zaplatiť cenu za službu alebo tovaru. Súhlasom s objednávkou odberateľ ďalej potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí. Na tieto VOP je odberateľ dostatočným spôsobom pred zaslaním objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi oboznámiť.

Po doručení objednávky ju dodávateľ skontroluje a po kontrole potvrdí odberateľovi jej
prijatie na emailovú adresu odberateľa. Doručením potvrdenia o prijatí objednávky je zmluva uzatvorená.

V prípade, že dodávateľ zistí nemožnosť poskytnutia služieb alebo tovaru za podmienok
uvedených v ponuke, navrhne odberateľovi uzatvorenie zmluvy v upravenej podobe.
V prípade, že odberateľ príjme takýto návrh na uzatvorenie upravenej zmluvy, je takáto upravená zmluva uzatvorená v momente, kedy odberateľ doručí dodávateľovi jeho akceptáciu vo forme emailu.

Odberateľ súhlasí s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku pri uzatváraní zmluvy.

Platobné podmienky

Cena služieb alebo tovaru je uvedená v mene EUR vrátane všetkých súvisiacich poplatkov, s výnimkou prípadných poplatkov dopravu, prípadne za využitie iného spôsobu platby, ako je platobný prostriedok. Poplatky za dopravu, poplatky za využitie
iného spôsobu platby, ako je platobný prostriedok a prípadné ďalšie poplatky, ak existujú, nie sú zahrnuté v cene služby alebo tovaru, odberateľovi budú oznámené počas procesu uzatvárania zmluvy, a budú osobitne zahrnuté do celkovej konečnej ceny, ktorú sa odberateľ zaväzuje uhradiť.

Odberateľ môže zaplatiť cenu formou bezhotovostného prevodu na bankový účet.

Odberateľ je povinný zaplatiť časť ceny vopred ešte pred dodaním služby alebo tovaru, na základe zálohovej faktúry vystavenej dodávateľom. Na výške zálohovej sumy sa zmluvné strany dohodnú. Prijatie platby dodávateľ emailom potvrdí odberateľovi.

V prípade
bezhotovostného prevodu je cena splatná (i) do troch dní od uzatvorenia zmluvy
v prípade zálohovej faktúry a (ii) do 14 dní od poskytnutia služby alebo
dodania tovaru, ak faktúra nestanoví dlhšiu lehotu.

V prípade bezhotovostného prevodu je odberateľ povinný uviesť variabilný symbol platby, ktorým je číslo faktúry.

Dodávateľ doručí odberateľovi faktúru spolu s dodaním tovaru.

Dodacie podmienky

Čas dodania služby alebo tovaru bude medzi zmluvnými stranami dohodnutý v Ponuke na poskytnutie služieb alebo v Zmluve o dielo.

Ak dodávateľ nesplní svoj záväzok dodať službu alebo tovar v lehote podľa prvej vety a
nedodá službu alebo tovar ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu odberateľom, má odberateľ právo od zmluvy odstúpiť.

Dodávateľ však nie je v omeškaní v prípade, ak omeškanie bolo spôsobené okolnosťami tzv. vyššej moci. Za takúto okolnosť, ktorá vylučuje zodpovednosť dodávateľa za omeškanie sa považuje prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle dodávateľa a bráni mu v splnení jeho povinnosti, ak nemožno rozumne predpokladať, že by dodávateľ túto prekážku alebo jej následky odvrátil alebo prekonal, a ďalej, že by v čase vzniku záväzku túto prekážku predvídal. Účinky vylučujúce zodpovednosť sú obmedzené iba na dobu, dokiaľ trvá prekážka, s ktorou sú tieto účinky spojené. V prípade, že takáto okolnosť nastane, dodávateľ o tom informuje odberateľa.

Tovar bude doručený odberateľovi do vlastných rúk na adresu uvedenú odberateľom buď dodávateľom, kuriérom dodávateľa alebo externou spoločnosťou. O predpokladanom čase doručenia tovaru informuje odberateľa kuriér. Po dohode zmluvných strán si odberateľ môže zvoliť osobné prevzatie tovaru. V takomto prípade sa zmluvné strany telefonicky dohodnú na mieste a čase osobného prevzatia.

Objednané služby a tovar je odberateľ povinný prevziať. Prevzatie služby a tovaru
odberateľ potvrdí písomne, či už emailom alebo na dodacom doklade. V prípade tovaru je odberateľ povinný pri prevzatí stav zásielky a neporušenosť obalu riadne skontrolovať a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť kuriérovi a dodávateľovi. Ak je zásielka nekompletná alebo poškodená, odberateľ spotrebiteľ je oprávnený a odberateľ podnikateľ povinný zásielku neprevziať. Pokiaľ odberateľ takúto zásielku od prepravcu prevezme, je povinný poškodenie popísať a označiť v preberacom protokole alebo zázname o poškodení prepravovaného tovaru. Zároveň je v každom prípade potrebné bez zbytočného odkladu, vždy najneskôr do 24 hodín, oznámiť túto skutočnosť dodávateľovi a zaslať mu fotografie poškodeného tovaru. Inak podpisom dodacieho listu
odberateľ potvrdzuje, že zásielka tovaru spĺňala všetky podmienky a náležitosti dodania. V prípade dodatočných reklamácií doručenia poškodeného alebo nekompletného tovaru alebo obalu, je možné takúto zásielku o dodávateľa reklamovať, ak odberateľ preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase prevzatia zásielky od kuriéra.

Zásielky, ktoré sa dodávateľovi vrátia ako nevyzdvihnuté, sú zasielané znovu len na
vyžiadanie odberateľa, a v takom prípade je odberateľ vždy povinný uhradiť náklady spojené s následným skladovaním a doručovaním tovaru, aj s opakovaným. Výšku poplatku ustanovuje osobitný predpis, prípadne dohoda medzi zmluvnými stranami.

O odoslaní tovaru dodávateľ informuje odberateľa emailom.

Tovar bude odberateľov doručený vo väčšine prípadov do 3 pracovných dní od odovzdania kuriérovi, ak sa odberateľ s kuriérom nedohodne na inom termíne doručenia. V prípade osobného prevzatia tento termín prevzatia závisí od dohody zmluvných strán. V prípade, že tovar v dohodnutom termíne odberateľ neprevezme alebo ho nie je možné doručiť z iných dôvodov na strane odberateľa, a to ani opakovane v náhradnom termíne, tovar bude vrátený späť dodávateľovi.

Dodávateľ doručuje tovar len na území Slovenskej republiky, ak sa s zmluvné strany v
individuálnom prípade nedohodnú inak.

Prevzatím tovaru prechádza na odberateľa vlastníctvo kúpeného tovaru. Pred odovzdaním nadobúda odberateľ podnikateľ vlastnícke právo k prepravovanému tovaru, keď získa oprávnenie nakladať so zásielkou. Vlastnícke právo k tovaru však nikdy
neprechádza na odberateľa skôr, ako bude zaplatená celá kúpna cena.

Odstúpenie od zmluvy

Vzhľadom na charakter služieb a tovarov, ponúkaných SZČO Tomáš Hrubý-HIGEA, ktoré sú určené osobitne pre jedného spotrebiteľa (odberateľa), berie odberateľ na vedomie, že nie je možné z jeho strany odstúpiť od zmluvy s výnimkou vyššie spomenutých okolností. 

Do doby poskytnutia služby alebo prevzatia tovaru odberateľom je dodávateľ oprávnený
kedykoľvek od zmluvy odstúpiť, ak nastanú okolnosti, ktoré bránia dodávateľovi v dodaní tovaru odberateľovi za podmienok dohodnutých v zmluve, napríklad nedostupnosť tovaru u výrobcu alebo dodávateľa, prípadne zmena ceny tovaru. O tejto skutočnosti je dodávateľ čo najskôr po zistený povinný informovať odberateľa a vrátiť mu kúpnu cenu, a to bezhotovostne na účet určený odberateľom.

Záručné podmienky a reklamačný poriadok

Nižšie uvedené záručné podmienky a reklamačný poriadok sa vzťahujú len na odberateľa spotrebiteľa. Pre zodpovednosť za vady služby a vady a záruky za akosť tovaru vo vzťahu ku odberateľovi podnikateľovi sa postupuje podľa ustanovení
obchodného zákonníka.

Dodávateľ zodpovedá odberateľovi spotrebiteľovi za to, že ním objednaná služba alebo
zakúpený tovar je v zhode so zmluvou. To znamená, že dodávateľ zodpovedá za to,
že služba alebo tovar má akosť a úžitkové vlastnosti požadované zmluvou, ním alebo výrobcom popisované, alebo na základe reklamy služby alebo tovaru očakávané, prípadne pre službu alebo vec takého druhu obvyklé. Dodávateľ ďalej zodpovedá za to, služba a tovar zodpovedajú požiadavkám právnych predpisov, a ďalej že tovar je v tomu zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý pre použitie veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.

Nami poskytnuté služby, najmä uskutočnenie genealogického výskumu, tvorba rodinnej kroniky, vytvorenie občianskeho erbu, ako aj vyhotovenie hmotných výstupov z nich (knižné publikácie, obrazy a pod.) môžete reklamovať do 14 dní od ich dodania.

Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru alebo služby odberateľom. Ak odberateľ prevzal tovar až po dni, do ktorého mal povinnosť ju prevziať, plynie záručná
doba už odo dňa, keď mal túto povinnosť.

Reklamáciu služby je odberateľ oprávnený uplatniť aj elektronicky a v prípade reklamácie tovaru, jeho zaslaním na adresu dodávateľa. Ešte pred zaslaním reklamovaného tovaru a začatím reklamačného konania sa odporúča, aby spotrebiteľ emailom zaslal fotografiu reklamovaného tovaru dodávateľovi, a to za účelom neformálneho posúdenia stavu tovaru a získania nezáväznej informácie o prípadnom ďalšom postupe a výsledku reklamačného konania. Pri reklamácii tovaru je odberateľ povinný preukázať pôvod tovaru, napríklad faktúrou, záručným listom, pokiaľ bol k tovaru priložený, prípadne iným preukázateľným spôsobom. Zároveň je odberateľ povinný opísať, ako sa vada prejavuje.

Ak ide o takú chybu tovaru, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola
bezplatne, včas a riadne odstránená, a aby vadu dodávateľ bez zbytočného odkladu odstránil. Namiesto odstránenia vady môže spotrebiteľ požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým dodávateľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Namiesto odstránenia chyby dodávateľ vždy môže vymeniť chybnú vec za bezchybnú, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

Ak ide o takú chybu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby tovar mohol
byť riadne užívaný ako vec bez chyby, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Rovnaké práva má odberateľ aj vtedy, ak ide síce o vady odstrániteľné, avšak nemôže pre opätovné vyskytnutie vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Opätovné vyskytnutie vady po oprave znamená, že sa vada, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát opravovaná, vyskytne tretíkrát. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má odberateľ právo na primeranú zľavu z ceny veci.

Vady služby bude dodávateľ riešiť odstránením vád a v prípade, ak to nebude možné, znovu poskytnutím služby, zľavou z ceny služby alebo vrátením ceny za službu.

Spôsob vybavenia reklamácie určí a reklamáciu vybaví dodávateľ ihneď, v zložitých
prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby sa jednalo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.

Pri uplatnení reklamácie vydá dodávateľ odberateľovi písomné potvrdenie. Dodávateľ je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie dodávateľom.

Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním alebo na vady, ktoré vznikli neodbornou manipuláciou alebo využívaním tovaru.

Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady tovaru až do doby, keď po skončení
opravy bol spotrebiteľ povinný tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru.

Spoločne s tovarom môže byť odberateľovi dodaný aj záručný list. Pokiaľ nebude spoločne s tovarom záručný list dodaný, nahrádza ho faktúra.

Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

Ak odberateľ, ktorý je spotrebiteľom, nie je spokojný so spôsobom, ktorým dodávateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že dodávateľ porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na dodávateľa so žiadosťou o nápravu.

Ak dodávateľ na žiadosť spotrebiteľa o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, má spotrebiteľ podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov právo, za účelom ochrany svojich spotrebiteľských práv, podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

Alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína návrhom spotrebiteľa. Návrh musí
obsahovať zákonom predpísané náležitosti a môže sa podať písomne v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže využiť formulár, ktorý je dostupný na webovom sídle subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjekt alternatívneho riešenia sporov je povinný postupovať nezávisle, nestranne, s náležitou odbornou starostlivosťou, s cieľom urovnania sporu a prihliadať pritom na ochranu práv a oprávnených záujmov strán sporu. Ak majú strany sporu záujem o zmierlivé vyriešenie sporu, subjekt alternatívneho riešenia sporov vypracuje návrh dohody o vyriešení sporu. Uzatvorená dohoda je záväzná. Ak medzi stranami sporu nedôjde k uzavretiu dohody o vyriešení sporu a subjekt alternatívneho riešenia sporov dospeje k záveru, že dodávateľ porušil práva spotrebiteľa, ukončí alternatívne riešenie sporu vydaním nezáväzného
odôvodneného stanoviska. Subjekt alternatívneho riešenia sporov návrh odloží, ak nie je zrejmé, že dodávateľ porušil práva spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporu je bezodplatné. Subjekt alternatívneho riešenia sporov však môže od spotrebiteľa požadovať poplatok najviac 5 EUR vrátane DPH.

Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk), alebo iné subjekty zapísané do zoznamu subjektov alternatívneho riešenia
sporov, ktorý vedie Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky (www.mhsr.sk). V prípade cezhraničného sporu má spotrebiteľ tiež právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum (www.esc-sr.sk), ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu. Spotrebiteľ má tiež právo na alternatívne riešenie prípadného sporu prostredníctvom európskej platformy riešenia sporov on-line
(ec.europa.eu/consumers/odr/main/). 

Záverečné ustanovenia

Všetky právne vzťahy medzi dodávateľom a odberateľom sa riadia právnym poriadkom
Slovenskej republiky. Ak vzťah založený zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, zmluvné strany sa dohodli, že ich vzťah sa riadi slovenským právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

Zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie a je
možné ju uzavrieť v slovenskom jazyku. Ak je alebo sa stane ktorékoľvek ustanovenie zmluvy neplatné, nie je tým dotknutá platnosť ostatných ustanovení zmluvy.

V prípade akýchkoľvek otázok, sťažností, podnetov alebo žiadostí o nápravu sa odberateľ môže kedykoľvek obrátiť na dodávateľa, napríklad emailom na info@higea.sk alebo na telefónnom čísle +421 908 428 959.

Orgánom dozoru v oblasti živnostenského podnikania je Odbor živnostenského podnikania, Okresný úrad Nitra, Štefánikova trieda 69, 949 01 Nitra. Orgánom dozoru v
oblasti ochrany osobných údajov je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej
republiky, so sídlom Hraničná 12, 820 07 Bratislava, telefón: 02/3231 3214, email: statny.dozor@pdp.gov.sk. Orgánom dozoru v oblasti ochrany spotrebiteľa je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Prievozská 32, 827 99 Bratislava, telefón: 02/58 27 21 72 alebo 02/58 27 21 04.

Znenie VOP môže dodávateľ kedykoľvek jednostranne meniť a dopĺňať. Nové VOP nadobudnú účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke a rušia sa tým dovtedy platné VOP. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti odberateľa vzniknuté
pred účinnosťou nových VOP.

Vzhľadom na spôsob uzatvárania zmluvy, zmluva nebude uložená u dodávateľa a dostupná odberateľovi na požiadanie. Odkaz na VOP bude odberateľovi zaslaný v prílohe emailu, ktorým dodávateľ zašle objednávateľovi návrh na uzatvorenie zmluvy. 

V Alekšinciach 11. decembra 2023.